Sprzedaż produktów i usług poprzez telefon stała się od wielu lat normą nie tylko w Polsce. Osoby pracujące w wielu prywatnych firmach mają kontakt z tysiącami klientów miesięcznie. Aby cały proces sprzedaży produktów i usług przebiegał sprawnie, osoba kontaktująca się z klientem musi przejść szkolenie, które umożliwi jej polepszenie cech, kluczowych dla osoby pracującej w branży handlowej.
Szkolenie osób pracujących w dziale sprzedaży telefonicznej
Dobrze wyszkolone osoby, które pracują w dziale sprzedaży, zapewniają nie tylko dobre wyniki finansowe firmie, ale także odpowiadają za jej reputację wśród klientów. Pracodawcy zdają sobie sprawę z tego, że szkolenie ze sprzedaży telefonicznej jest korzystne nie tylko dla nowych, ale i starszych pracowników. Najważniejszym elementem, z którego składa się szkolenie, jest wypracowanie u uczestnika postawy prosprzedażowej. Dzięki poznaniu tajników psychologii sprzedażowej osoba pracująca w dziale handlowym może zachowywać się w odpowiedni sposób i przyczyniać się do zwiększenia szansy sprzedaży produktów lub usług. Bardzo ważne jest także odpowiednie zarządzanie rozmowami, które ma kluczowy wpływ na pozyskiwanie nowych klientów poprzez dobre panowanie nad czasem i przebiegiem konwersacji. Odpowiednia postawa osoby prowadzącej rozmowę z klientem może mieć wpływ na klarowne przedstawienie oferty firmy, a także uwzględnienie oczekiwań klienta.
Podczas szkoleń tego typu możliwe jest wykładanie teorii konwersacji handlowej, a także ćwiczenie na żywo. Dzięki prowadzeniu ćwiczeń z klientami możliwe staje się wytrenowanie używania odpowiednich zwrotów, ale także takich aspektów rozmowy jak modulowania głosu. Osoby ćwiczą w taki sposób, aby wszystkie elementy rozmowy przychodziły im naturalnie.